Hz. Aişe (radıyallahu anha) şöyle dedi:
“Ey Allah’ın Resulü! Kadir Gecesi’nin hangi gece olduğunu bilirsem, o geceyi nasıl kılayım?” diye sordum.
– “Allah’ım! Sen çok affedicisin, affetmeyi seversin. Dua et, beni affet!” dedi.
Tirmizî, Daavat 84.
Enes (r.a.)’den rivayet edildiğine göre, Allah Resulü (s.a.v.) bir gece yatsı namazını gece yarısına kadar erteledi. Namazı kıldıktan sonra bize döndü ve şöyle dedi:
“İnsanlar namaz kıldılar ve sonra uyudular. Fakat sen namazı beklediğin için sanki namaz kılıyormuş gibi davranmaya devam ettin.” dedi.
Buhari, Mevakit 25
Ebû Hüreyre (radıyallahu anh)’den rivayet edildiğine göre Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:
“Ümmetimin tamamı affedildi, günahlarını ifşa edenler hariç. Geceleyin bir kötülük yapan ve Allah’ın onu örttüğü bir adam, sabah kalktı ve şöyle dedi:
“Ey filan! Dün gece şunu ve şunu yaptım,” açık günahlar arasındadır. Ancak o kişi, Rabbi günahlarını örtmüşken geceyi geçirir, ancak sabahı Allah’ın örttüğü günahları açığa çıkarmakla geçirir.”
Buhari, Edeb 60; Müslim, Zühd 52
İbn Ömer (radıyallahu anh)’ın rivayetine göre Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:
“Sadece şu iki kişiye gıpta edilmelidir:
Birisi Allah’ın kendisine verdiği Kur’an-ı Kerim ile gece gündüz meşgul olan kimsedir, diğeri Allah’ın kendisine verdiği malı gece gündüz harcayan kimsedir.”
Buhari, Temenni 5, Tevhid 45; Müslim, Musafirin 266, 267. Ayrıca bkz. İbn Mâce, Zühd 22.
İbn Ömer (radıyallahu anh)’den rivayet edildiğine göre Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:
“Vasiyet edecek bir şeyi olan bir Müslümanın, vasiyeti yanında yazılı olmadan iki gece geçirmesi doğru değildir.”
Buhari, Wasaya 1; Müslim, Vasaya 1, 4. Ayrıca bkz. Ebu Davud, Vasaya 1; Tirmizi, Vasaya 3; Nasai, Wasaya 1; İbn Mace, Vasaya 2
Müslim’in rivayetinde ise: “Üç gece kalmak” şeklinde geçmektedir.
İbn Ömer (radıyallahu anh) şöyle dedi:
Resûlullah (s.a.v.)’in bu sözlerini duyduğumdan beri, bir gece bile iradem dışında kalmadım.
Müslüman, İrade 4
Ebû Musa (radıyallahu anh)’ın rivayetine göre Peygamber (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:
“Aziz ve Celil olan Allah, gündüz günah işleyenlerin tövbesini kabul etmek için geceleri rahmet kapısını açık tutar; gece günah işleyenlerin tövbesini kabul etmek için de gündüzleri rahmet kapısını açık tutar. Bu uygulama, güneş batıdan doğuncaya kadar devam eder.”
Müslüman, Tevbe 31
İbn Ömer (radıyallahu anh)’den rivayet edildiğine göre Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:
“Ancak iki kişiye gıpta edilir: Biri, Allah’ın kendisine Kur’an verdiği ve gece gündüz onunla meşgul olan kimsedir; diğeri de Allah’ın kendisine mal verdiği ve gece gündüz onu Allah yolunda harcayan kimsedir.”
Buhari, İlm 15, Zekat 5, Ahkam 3, Temanni 5, İ’tisam 13, Tevhid 45; Müslim, Musafirin 266-268. Ayrıca bkz. Tirmizî, Birr 24; İbn Mâce, Zühd 22.
Osman İbnu Affan (radıyallahu anh) şöyle dedi:
– Allah Resulü (s.a.v.) şöyle buyurdu:
“Kim gece namazını cemaatle kılarsa, gece yarısına kadar namaz kılmış sayılır. Kim sabah namazını cemaatle kılarsa, gecenin tamamını namaz kılmış sayılır.”
Müslüman, Mescid 260
Tirmizî’nin Sünen’deki rivayeti şöyledir:
Osman İbni Affan (radıyallahu anh)’ın rivayetine göre Resûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurmuştur:
“Gece namazında cemaatle bulunan kimse, gece yarısına kadar namaz kılmış gibi sevap kazanır. Gece ve sabah namazlarında cemaatle bulunan kimse, gecenin tamamını namaz kılmış gibi sevap kazanır.”
Tirmizi, Salat 165. Ayrıca bkz. Ebu Davud, Salat 47.
Hz. Aişe (radıyallahu anha) şöyle dedi:
Allah Resulü (s.a.v.) hastalık veya başka bir sebepten dolayı yatsı namazını kılamazsa ertesi gün on iki rekât namaz kılardı.
Müslüman, Müsâfirin 140
Enes (r.a.)’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah (s.a.v.) bir yolculuktan döndüğünde, geceleyin evine girmezdi. Sabahleyin veya akşamleyin gelirdi.
Buhari, Umre 15; Müslüman, İmara 180
Bir yanıt bırakın